شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایرانخودرو در سال ۱۳۷۲ با هدف تکمیل حلقه ارتباطی طراحی-ساخت و مونتاژ خودرو در کشور تأسیس و از ابتدای سال۱۳۷۳فعالیت خود را با ۶۵ نفر آغاز کرد. از آنجا که رسالت اولیه ساپکو، استفاده حداکثری از امکانات بالقوه صنایع داخلی در تأمین قطعات مورد نیاز خطوط تولید شرکت ایرانخودرو تعیین شده بود، ساپکو در زمینه شناسایی و ارزیابی تواناییهای سازندگان در اقصی نقاط کشور اقداماتی گسترده انجام داد. در این ارتباط، ساپکو به طور مستمر به شناسایی و ارزیابی منابع مختلف ساخت قطعات، مواد اولیه و… اقدام کرد. به طوری که هم اکنون میتوان ادعا کرد که تقریباً عمده منابع موجود در سطح کشور (آگهی ارتباط جمعی، فراخوانهای جهاد خودکفایی، نمایشگاه دائمی ساپکو، شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی و…) شناسایی و سپس ارزیابی شدهاند و اطلاعات مربوطه، تحت بانکهای اطلاعاتی ویژهای، طبقهبندی و نگهداری میشود. شرکت ساپکو برای دستیابی به اهداف توسعه ساخت داخل، به توسعه فعالیتهای فنی مهندسی توجه خاصی داشته و با ارائه خدمات فنی مهندسی،مشاورهای و کمک به بنیه مالی سازندگان نوپا و شرکتهای دانشبنیان برای ایجاد یا ارتقای توانمندیهای بالقوه به بالفعل، از طریق انعقاد قراردادهای متناسب اقدام کرده است. این شرکت در ۲۸ سالگی خود به درجهای از بلوغ و بالندگی رسیده است که توانایی لازم برای مدیریت فرایندهای تأمین، توسعه ساخت داخل و توسعه طراحی مهندسی زنجیره ارزش ایرانخودرو را در مجموعه خود فراهم کرده است.
لینک ها :