شمستا

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
  • نظرات : بدون دیدگاه

 

سامانه جامع صنعتی شمستا

پلتفرم جامع صنعتی شمستا (شتابدهنده مجازی ساخت، تحقیق و آموزش)  بر اساس تجربیات جمعی از متخصصان، صنعتگران، محققان و اساتید دانشگاه به منظور ارتباط بین صنعتگران، مراکز صنعتی و نیازهای صنعت طراحی و اجرا شده است. این سامانه به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران با تارنمای https://www.shamsta.com در راستای پیشبرد اهداف صنعتی کشور و با هدف ارتباط مستقیم بین محققان، متخصصان، مراکز صنعتی و کمک به رفع نیازهای صنعت به منظور ساخت داخل با بهره گیری از توان متخصصان در حال فعالیت می باشد این سامانه شامل ۴ نمایشگاه آنلاین در صنعت به همراه ۱۲ خدمت صنعتی می باشد.

در اینجا قصد داریم تا به تفصیل بخشهای مختلف این را معرفی نماییم.

نمایشگاه مجازی بومی سازی قطعات

در این نمایشگاه نیازهای صنایع جهت بومی سازی قرار میگیرد. این نیازها می تواند شامل قطعات، دستگاه ها و همچنین مواد اولیهای کارخانه ها جهت ساخت داخل، باشد. این نیازها بصورت آنلاین برای طولانی مدت در معرض دید صنعتگران، متخصصان  و سازندگان قرار میگیرد تا در صورتی که آمادگی و پتانسیل ساخت آن را دارند، اعلام نمایند.

نمایشگاه مجازی صنعتگران و خدمات صنعتی

این نمایشگاه برای معرفی مراکز صنعتی ارائه دهنده محصولات و خدمات صنعتی می باشد. در این اینجا به هر شرکت صفحه سایت اختصاصی تعلق می گیرد تا به معرفی توانمندی ها و محصولات خود بپردازد. در واقع این نمایشگاه، بانک اطلاعات مراکز صنعتی است که شرکتها و مراکز صنعتی از سراسر ایران و در صنایع مختلف در آن حضور دارند.

نمایشگاه مجازی قطعات ساخت داخل

این بخش مخصوص معرفی دستاوردهای شرکتهایی است که با روحیه خودباوری و با هدف خودکفایی در کشور اقدام به ساخت و تولیدات داخل کرده اند. در واقع در این نمایشگاه قطعات، دستگاه ها، مواد و تجهیزاتی که توسط متخصصین و مهندسین ایرانی ساخته شده اند و به عنوان دیگر ساخت داخل محسوب می شوند، به نمایش گذاشته شده تا دیگر مراکز صنعتی بتوانند ضمن اطلاع از این دستاوردها نیازهای خود را از داخل تامین نمایند.

نمایشگاه مجازی ماشین آلات، تجهیزات و ابنیه

شرکت ها و مراکز صنعتی که قصد فروش یا اجاره ماشین آلات و تجهیزات مازاد یا دست دوم و همچنین ابنیه صنعتی خود را دارند می توانند آگهی فروش یا اجاره خود را در این نمایشگاه ثبت نمایند. در واقع از این نمایشگاه به عنوان دیوار صنعت می توان یاد کرد.

متخصصان، سازندگان، محققان و مدرسان

در این بخش متخصصان، سازندگان و محققانی که در زمینه های مرتبط با صنعت فعالیت دارند، میتوانند به معرفی خود (رزمه کاری خود) بپردازند. در نتیجه افرادی که به تخصص و تجربه آنها نیاز دارند با مطالعه سابقه آنها جهت رفع مشکل خود، می توانند مشاوره، آموزش و یا انجام خدمات فنی مدنظر خود را دریافت نمایند.

طرح های تحقیقاتی

این بخش به منظور ثبت مشکلات، عارضه ها و مسائلی که ادارات، سازمان ها و شرکت ها در قالب طرحهای تحقیقاتی و و اولویت های پژوهشی دارند، طراحی و اجرا شده است تا بدین صورت پژوهشگران و متخصصان با آنها آشنا شده و جهت رفع آنها اقدام نمایند.

خدمات آموزش

خدمات آموزش در سامانه شمستا به این شکل می باشد که کاربر علاوه بر شرکت در دوره های برنامه ریزی شده، می تواند درخواست خود را برای آموزش دوره های کوتاه مدت یا بلند مدت مدنظرش ثبت نماید. همچنین امکان آموزش مسئله محور برای متقاضیانی که قصد یادگیری در موردی خاص دارند هم وجود دارد. آموزش ها به صورت آنلاین می باشد. کاربران در صورتی که تمایل داشته باشند مستقیما با مدرس ارتباط بگیرند می توانند رزومه و سوابق کاری آنها را مشاهده کرده و سپس ارتباط گیرند.

خدمات فنی

این بخش به این منظور در نظر گرفته شده است تا کاربرانی که قصد دارند خدمات فنی در زمینه حل مسائل فنی، مدل سازی، طراحی و حتی انجام مباحث و مشکلات فنی خود را دریافت نمایند. بدین منظور می توانند با مدرسان، پژوهشگران و فعالان عرصه خدمات صنعتی آشنا شده تا در کوتاه ترین زمان به بهترین شکل، خدمات موردنظرشان انجام شود.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری شامل دو بخش متقاضی سرمایه و سرمایه گذار می باشد. صاحبان ایده و افرادی که نیاز به سرمایه گذار دارند می توانند طرحهای خود را به صورت مختصر معرفی نمایند تا سرمایه گذاران مشاهده کرده و با آنها ارتباط بگیرند. همچنین سرمایه گذاران هم می توانند خود را معرفی کرده و اعلام نمایند در چه صنعتی قصد سرمایه گذاری دارند تا افراد متقاضی با آنها ارتباط گیرند. در ضمن در سامانه شمستا، صندوق های سرمایه گذاری که در حوزه صنعت در حوزه های اختصاص تسهیلات، سرمایه در گردش، ضمانتنامه و سرمایه گذاری فعالیت دارند، معرفی شده اند.

کاریابی

در این بخش شرکتها و مراکز صنعتی آگهی های استخدام خود در حوزه جذب نیروهای فنی و صنعتی را ثبت می نمایند. در واقع بخش کاریابی شمستا مخصوص به ثبت آگهی استخدام های صنعتی می باشد. از طرفی افراد متقاضی کار هم می توانند به معرفی خود بپردازند تا شرکتها رزومه آنها را مشاهده کرده و در صورت نیاز تماس بگیرند.

کارآموزی

شرکت هایی که متقاضی جذب کارآموز هستند می توانند آگهی های کارآموزی خود را در این قسمت قرار دهند. در این صورت افراد متقاضی کارآموزی علاوه بر آشنایی با این شرکت ها، در صورت نیاز می توانند با آنها ارتباط گیرند.

خدماتی شامل عارضه یابی، تهیه وندور لیست، استعلام قیمت صنعتی و رپورتاژ آگهی از جمله خدمات تکمیلی سامانه صنعتی شمستا می باشد. بطوریکه کارشناسان این پلتفرم با بهره گیری از ظرفیتهای متخصصان کشور سعی در حل مشکلات و دغدغه های صنایع مختلف داشته و امید است متخصصان، صنعتگران و صاحبان صنایع از بخشهای مختلف سامانه صنعتی شمستا به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران استفاده نموده و نیازهای صنعتی خود را بدین طریق رفع نمایند.

نشانی سایت: https://www.shamsta.com